Verwijzen
Wanneer u klachten ervaart, bespreekt u deze eerst met de huisarts en/of POH-GGZ (de praktijkondersteuner van uw huisarts op het gebied van geestelijk gezondheidszorg). Hij of zij zal een verwijsbrief opstellen waarin u wordt verwezen voor Gespecialiseerde GGZ of Generalistische Basis GGZ. Zodra wij de verwijsbrief binnen hebben, kunnen we u inschrijven en benaderen voor een intakegesprek. Hoe dit in zijn werk gaat, leest u hieronder.
Aanmelden
Samen met uw huisarts of medisch specialist bekijkt u met welk type zorg u het beste geholpen bent. Met de verwijsbrief van uw huisarts kunt u zich bij ons aanmelden voor hulp. De (huis)arts kan u ook direct aanmelden.
Aanmelden kan telefonisch via 088 - 1661100 of digitaal.
Bij de aanmelding worden uw persoonsgegevens opgenomen en wordt u gevraagd een online screeningsvragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst heet de TeleScreen en ontvangt u per mail. Als u in de huisartsenpraktijk al een screening heeft ingevuld, hoeft u de TeleScreen uiteraard niet nog eens in te vullen. Met behulp van de screeningsvragenlijst bekijken we wat uw problematiek is en of u bij onze instelling aan het goede adres bent. Bij de vragenlijst hoort een telefonisch screeningsgesprek met een psycholoog van onze eHealth-aanbieder Embloom. Vervolgens worden de screeningsresultaten en verwijzing beoordeeld door onze behandelaren. We noemen dit de pre-intake. Als in de pre-intake blijkt dat we geen passend aanbod voor u hebben, zullen we u terug verwijzen naar de huisarts. Als u deze vragenlijst niet kunt of wilt invullen, wordt dit onderzoek persoonlijk bij u afgenomen. Het kan dan wel zijn dat u pas na dit onderzoek hoort of u bij ons aan het juiste adres bent of dat u terug moet worden verwezen naar de huisarts.
Na de beoordeling in de pre-intake wordt u uitgenodigd voor een intakegesprek. Het kan zijn dat u hierop enkele weken moet wachten. Dit wordt de aanmeldwachttijd genoemd.